RTV Brus

SVETSKI DAN PRAVA POTROSACA 15. MART

15. marta
13:50 2021

Koliko potrošači danas znaju o svojim pravima?

Svaki potrošač ima pravo na obeštećenje u slučaju nelojalnih trgovinskih praksi; pravo na „potrošačko“ obrazovanje; na robu i usluge po konkurentnim cenama; na informisanost o kvalitetu, stepenu čistoće, standardu i cenama robe i usluga; na zaštitu od pogrešnog stavljanja u promet – roba i usluga koje su opasne po život i imovinu.

Godišnje kampanje koje se sprovode u znak potrošača imaju za cilj da podignu nivo solidarnosti, i to na međunarodnom nivou, da jasnije govore o pravima – ali što je još važnije, da se ta prava poštuju, šire i razvijaju.

Najveći broj potrošačkih problema odnosi se na nepostupanje trgovaca u skladu Zakonom kao i na proizvode kupljene putem daljinske i elektronske trgovine.

2020. godinu definitivno je obeležila onlajn kupovina. Uprkos korona krizi i strogim merama, čitavo potrošačko društvo preusmereno je na nove načine kupovine. Sasvim je sigurno da fizičke radnje međutim neće biti potisnute i da onlajn iskustvo ne može da zameni kontakt uživo sa prodavcem, ali je činjenica da je onlajn tržište kupovine doživelo ekspanziju kao nikada pre.Ono što je izvesno da će u Srbiji biti donet Novi Zakon o zaštiti potrošača u drugoj polovini ove godine.To je zakon čija je osnovna namena brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce.

Iz iste rubrike